lördag 15 oktober 2011

Nyhetsbrev vecka 42

Nu är vi en bit in i oktober och garnmässan i Örebro närmar sig med stormsteg, om en vecka är det dags. För dig som vill ha råd och tips kan det vara bra att välja en annan lördag än den 22 okt för ett besök i garnboden. Den kommer såklart att vara öppen som vanligt men med begränsad rådgivning - det är min man som gör ett inhopp medan jag njuter av vårens garner, modeller och färger.

  • Imorgon  startar den första stick-kursen (söndag 16 okt kl 18-21). Temat är strumpstickning - det finns fortfarande platser kvar om någon blir sugen på att komma med. Priser mm - se inlägg eller förra veckans nyhetsbrev längre ner i bloggen. Anmäl dig via mitt mobilnummer - se kontakt...

  • På onsdag 19 okt v 42 - är det premiär för Ullfröjds Stickcafé, det återkommer därefter onsdagar jämna veckor. Garnboden har som vanligt öppet mellan 17 och 20 och caféet startar klockan 19. Vi stickar och trivs till 21. (Mer info under fliken ovan).
Först till kvarn gäller och cafédeltagarna får samsas med kunderna om utrymmet, det finns ca 6 - 8 sittplatser. Om du vill kan du ta med något att äta/dricka. Stick-caféet är helt kostnadsfritt.


Som jag skrivit i tidigare brev och inlägg så kommer http://www.gruvfruns.se/ att ta en liten paus i slutet av oktober/början av november. Under den tiden hänvisar jag till bloggen http://www.ullfrojd.blogspot.com/ (spara gärna adressen i favoriter så hittar du lätt tillbaka till sidan). Du kan även nå mig via Facebook - se länk uppe till höger på bloggen eller sök GRUVFRUNS ULLFRÖJD.

PS. Den nya hemsidan kommer att heta gruvfruns.se som tidigare när den väl kommer igång. Bloggen finns även i fortsättningen kvar som ullfröjds nyhetssida.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar