måndag 12 december 2011

Nyhetsbrev vecka 50

Nu börjar det dra ihop sig...till och med snön hänger på låset. Dags att börja fundera på lite godistillverkning och kakbak. Lussekatterna ligger redan i frysen men det behövs kanske något mer? Jo en sak, mer garn. Nu är det massor av idéer på gång och det ska bli skönt med några lediga dagar i vintermörkret.

Cafékvällen - kvällarna
Som ni kanske redan förstått så har jag haft en minor härdsmälta vad gäller datum och veckor här i december när det gäller cafékvällarnas vara och icke vara... Kanske en liten överhettning i allt adventsfirande och alla lotterier?

Det är nu en jämn vecka = cafékväll enligt ordinarie rutin onsd 19 - 21 (men inte är det den 21 dec...). Där fixade jag en vecka mindre som om jag hade gott om tid eller rent av tid över. Ni som har anmält er efter datum 21 december är varmt välkomna nästa vecka. Ni som har bestämt er för att gå den jämna veckan är välkomna denna vecka. Så var det ordnat ;-D

Fjärde advent
I övrigt vill jag påminna om den extra öppet-dagen den 4:e advent - 18 dec. Vi är en grupp företagare/butiker som håller öppet den dagen så det blir en trevlig promenad genom Elsborgs övre delar - De som handlar deltar som bekant i utlottningen av den fina julkorgen med fina saker från Ullfröjd, Kopparstugans keramik och linne, ljusstöperiet och Spillevinkens barnkläder (värde ca 400 kr).

Julklappar och julnöje
Trevliga presenter/julklappar och något roligt att pyssla med i jul hittar du hos mig - Välkommen in för en liten stund i stillheten - 

Under julen kommer jag att ha öppet på Annandagen (månd) om du har vägarna förbi - är jag inte på plats i butiken så ringer du bara på klockan så kommer jag.


Varmt välkommen och en riktigt God Jul önskar Inger - Gruvfruns Ullfröjd

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar