onsdag 29 juni 2011

Värmen är olidlig - 32 i skuggan

Idag skulle bara golvet bli klart - hann det första varvet innan solen nådde gavelväggen = då steg värmen snabbt på insidan. Det var bara att vänta! Ikväll vid 23-tiden känns som en bra gissning...då kan vi ta den sista halvtimmen med näsorna i stora målarhinken.

Imorgon - eller så snart jag vågar - kan möblerna placeras ut. Då blir det lite lättare att komma fram i boden. Fönstersmygar och dörrfoder ska målas liksom dörren, men det är mer hanterliga projekt. Under tiden jag pysslar med det så är det fullt möjligt att börja pynta på insidan - något som jag sett fram emot LÄNGE.

Någon regnig dag framöver är det dags för en tur till IKEA. Men jag väntar på lite lindring i värmen, det är inte ens möjligt att lämna hundarna i huset dessa dagar.

Beställer garn för fullt och har bara en leverantör kvar nu - sedan får jag fylla på resten i höst när jag fått lite koll på tillvaron. Behöver se hur mycket som ryms på riktigt. Behov av lagerplats mm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar